Overeem/Golden Glory cutted

Strikeforce

Re: Overeem ude af Strikeforce HW GP

Indlægaf kristoffer » 25. jul 2011, 20:46

Enten har Overeem dårligt dårligt TDD eller også reporterer en ret ond bryder/judo kæmper. :D
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf TheMuss1986 » 25. jul 2011, 21:07

kristoffer skrev:

Enten har Overeem dårligt dårligt TDD eller også reporterer en ret ond bryder/judo kæmper. :D

:lol:
"You Can Buy Muscles but You Can't Buy Cojones"
TheMuss1986

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Nordjylland
Favorit Fighter: Alistair Overeem & Bas Rutten

Indlægaf graungaard » 26. jul 2011, 09:23

Ja eller også havde han ikke ventet det fra sådanne en halv fed reporterer haha..
Chuck Norris can kill 2 stones with 1 bird...
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Vejle
Favorit Fighter: Martin Kampmann. Ole B laursen

Re: Overeem cutted af Strikeforce?

Indlægaf a2zinck » 30. jul 2011, 05:53

[Tråd omdøbt]

NYHED | Alistair Overeem's kontrakt ophævet

Whoooa, sikke en - trist - nyhed. :cry:

Hvad siger I til det?
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Overeem cutted af Strikeforce?

Indlægaf kristoffer » 30. jul 2011, 06:06

Jeg siger med min bedste Arnold stemme BULLSHIT !!
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf graungaard » 1. aug 2011, 06:07

Hmm ikke rigtigt nogen overraskelse, man ligger som man har redt..

jeg er ret sikker på at lige meget hvor man arbejder er det ret skidt at snakke dårligt om sin arbejdsgiver i offentligeheden..
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf a2zinck » 1. aug 2011, 14:43

Det er der naturligvis noget om, men han tør i det mindste at stå frem. Der er ingen tvivl om, at Zuffa holder deres kæmpere i et jerngreb, og hvis man ikke danser efter Dana's pibe, så er det bye bye. Jeg synes, at der har været nogle mærkelige cuts det seneste år, og forbundet har intet gjort for at forklare sig. De gør præcis, som det passer dem, og Gud trøste dem, der hæver en kritisk røst.

Ser man seneste Reem episode, så viser den jo, at han er skadet. Zuffa forsøger dermed at true en skadet kæmper til at gå i ringen. Overeem kunne naturligvis have holdt sin mund mht. truslerne, og Zuffa kunne have ignoreret kommentaren og beholdt en af deres mest profilerede kæmpere. En storm i et glas vand.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf graungaard » 1. aug 2011, 15:03

Ja der ingen tvivl om at de køre jerngreb stilen.. Men efter som Zuffa ikke kommer med nogen forklaringer, så kan vi jo heller ikke 100% at de "truer". det kan også ske at de misforstår hinanden.. Selv om jeg nu sagtens kunne forstille med at de pressede pænt hårdt på..

Det tror jeg personligt stadig ikke han er blevet fyret fordi han ikke kunne kæmpe, jeg tror udelukkende det pga hans egene udtagelser der har gjordt det.

Alt hvad man siger eller gør har konsekvenser, og i sær i Zuffa.. DET VED ALLE... Så når nu overoid udtaler sig offentligt på den måde og stille zuffa i dårligt lys, er det 100% at underskrive sin egen Fyeseddel, med mindre man trækker det hele tilbage og kommer med en fin udskyldning.

Så helt ærligt, så syns jeg ikke det er en mærkelig fyring, syns den er helt på sin plads..
drev jeg et firma, ville jeg også fyrre min medarbejder i det her tilfælde...

Ikke at det ikke kunne håndtageres anderledes, men jeg mener helt klart ikke at det zuffa der skal undskylde noget, alt det med at presse kæmperne også videre kommer jo som sådan ikke os ved, det har de manager osv til.

Jeg kan ikke mindes at nogen er blevet fyret for at sige nej til en kamp i nu...
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf KoreaNinja » 1. aug 2011, 23:21

Selvfølgelig vil de fleste være enige i, at hvis de drev et firma, så ville det få konsekvenser, hvis en ansat talte dårligt om firmaet i offentligheden.
Problemet som jeg ser det er, at UFC efterhånden har monopol på en hel sport. Det er der sådan set ikke noget helt galt med (se på The Big Four i USA, hvor NFL klarer sig helt uden en D-league). Der er fordele og ulemper. Både for fans og kæmpere.

Der hvor jeg ser det største problem. Det er at kæmperne netop kan blive holdt i et for fast jerngreb, som ikke altid er fair. De bliver ikke lønnet ordentligt og så videre.

En oplagt måde at få styr på dette ville være ved at lave en ordentlig fagforening for kæmperne (der er vel forhåbentligt sådan en i forvejen?), som ville kunne forhandle ordentlige forhold hjem og evt skabe en CBA som i The Big Four.

Det ville selvfølgelig give bagslag for fans, når der skulle handles en aftale igennem, da det ville kunne resultere i "lock-outs" og strejker. Men for kæmperne og måske også sporten ville det klart være det bedste i det lange løb. Og "lets face it", kæmperne har sgu fortjent deres bid af kagen...

Nu kom jeg vidst ud på et sidespor? :D
KoreaNinja

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: BJ Penn!

Indlægaf graungaard » 2. aug 2011, 07:15

Næ det syns jeg som sådan ikke du gjorde.. for jeg helt enig med dig, og det ville i mine øjne være en af de mest oplagte løsninger, og så ville "visse" kæmpere måske ikke lufte deres frustrationer til offentligheden, og efterfølgene blevet fyret.. :)
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf TheWulf » 4. aug 2011, 22:00

Forklaring på hvorfor så mange GG fightere er blevet fyret.

PHILADELPHIA -- In the end, Dana White says, the split between the UFC, Strikeforce and its Golden Glory fighters came down to business issues.

Reigning Strikeforce heavyweight champ Alistair Overeem along with fellow Strikeforce fighters Valentijn Overeem and Marloes Coenen and UFC heavyweight Jon Olav Einemo were cut during the last week in a surprising development. Questions arose over what precipitated the move.

On Thursday, UFC president Dana White spoke about the issues that led to the split.

"This is actually a pretty simple explanation," he said. "If you look back throughout history, we haven't had any Golden Glory guys fight with us since Semmy Schilt, right? And the reason is we have very different business practices. It's tough to do business with them. The bottom line is the way they do business is, you have to pay them, not the fighters. We don't work that way. It's not the way we do business. It's not how it works in the United States with the athletic commissions. You don't pay the managers and the managers pay the fighters. You pay the fighters and the fighters pay the managers."

White went on to say that while they had previously honored existing Strikeforce deals, it became apparent Golden Glory management wouldn't change their long-held practices.

"They won't do it," he said. "We have to pay them, not the fighters."

While White said when they brought in Einemo, Golden Glory gave in to Zuffa's request, it was apparently a onetime only change. Asked if for example, Zuffa would bring back Coenen if they once again played by Zuffa's rules, White shook his head.

"They don't and they won't," he said.

The only existing Golden Glory fighter to remain on the Zuffa payroll is Strikeforce heavyweight Sergei Kharitonov, who remains in the Heavyweight Grand Prix and is expected to fight in September. Zuffa sources said because Einemo, Valentijn Overeem and Coenen had all lost, they could be cut. They chose to honor their existing deal with Kharitonov, but are paying him directly. If he loses, he would likely be cut.

White said Golden Glory should have no issues doing things their way in other foreign promotions, but as long as they deal with U.S. athletic commissions, Zuffa can only handle business one way.

"The reality is, we're trying to work out deals with these guys and they won't do it," White said. "They said you absolutely can't pay the fighters, you have to pay us. And it's pretty simple to look back and see that the last guy who fought in UFC was Semmy Schilt. There was a reason for that."

http://www.mmafighting.com/2011/08/04/d ... glory-fig/
TheWulf

Moderator
Moderator

Favorit Fighter: BJ Penn, Benson, Takanori Gomi

Indlægaf graungaard » 5. aug 2011, 14:17

Rart med en klar udmelding.. :D
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf DavidA » 5. aug 2011, 17:21

Jeg har tidligere skrevet om fordele og ulemper ved UFCs monopol. Den analyse kan læses her:

nyhed.php?id=167&kategori=Analyse

(skriver fra min mobil, så kan ikke lave rigtigt link)

derudover - ingen tvivl om at Overeem er en dygtig fighter. Ellers vinder man ikke K1. Men heller ingen tvivl om at han er på krudt (doping). Er sikker på at det er problemet. Hvorfor skulle de ellers fyre ham?
MMA: A sport for Hemmingways in a culture of Dr. Phils.
DavidA

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf TheWulf » 5. aug 2011, 18:22

Har du læst den artikel jeg linker til og citerer?
TheWulf

Moderator
Moderator

Favorit Fighter: BJ Penn, Benson, Takanori Gomi

ForegåendeNæste

Tilbage til Strikeforce