Overeem/Golden Glory cutted

Strikeforce

Overeem/Golden Glory cutted

Indlægaf TheWulf » 19. jul 2011, 01:01

http://ht.ly/5HzSM

And just like that Alistair Overeem is out of the Strikeforce Heavyweight Grand Prix.

The current Strikeforce heavyweight champion has been removed from the tournament and will be replaced by Daniel Cormier, who will now face Antonio ‘Bigfoot’ Silva, currently rumored for Sept 10.

The news was confirmed to MMAWeekly.com by sources close to the situation on Monday. Tatame.com first reported the switch.

Overeem stated on Monday that he had been approached to fight on the Sept 10 card, but wasn’t prepared to accept the timing of the bout.

Instead, Overeem will be removed completely from the tournament and will be replaced by undefeated American Kickboxing Academy fighter Daniel Cormier.

Cormier last fought in June on the same card as Overeem where he dominated Jeff Monson for three rounds en route to a lopsided decision win.

The former Olympian will look to keep his record perfect when he takes a dramatic step up in competition to face Silva in September.

As for the future of Alistair Overeem, that remains to be seen. While he is out of the tournament for now, there’s been no word from Zuffa or Strikeforce officials if he will remain in the company or what the recourse for this situation will be.
TheWulf

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: BJ Penn, Benson, Takanori Gomi

Re: Overeem ude af Strikeforce HW GP

Indlægaf a2zinck » 19. jul 2011, 01:56

Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf graungaard » 19. jul 2011, 07:21

håber ikke at rygterene om et skift til pro boksning er rigtige... :(
Chuck Norris can kill 2 stones with 1 bird...
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Vejle
Favorit Fighter: Martin Kampmann. Ole B laursen

Indlægaf TomViolence » 19. jul 2011, 09:08

Damn, hvor stener. Hvad sker der for at de ikke kan enes?

Hvis Overeems eneste grund er tid til at hele og bliver klar, så må SF da lytte til ham. Det giver da ingen mening at de bare fjerner ham fra turneringen. Udover dét, så må de da også indse at det kommer til at koste seertal og popularitet. Uuuunderligt.

Umiddelbart kan jeg heller ikke se Silva mod Cormier blive særlig spændende. Gaaab... Er det ikke Cormier der er en relativ lille heavyweight, eller husker jeg forkert? I så fald er det et kæmpe mismatch.
Brugeravatar
TomViolence

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: København
Favorit Fighter: Machida.

Indlægaf Murstenen » 19. jul 2011, 09:26

En mulig grund til at han er hoppet ud, kan vel også være, at hans steroide-kur er sat op til at have ham clean til en kamp i oktober, og han ved, at han vil blive bustet hvis han blir testet i september?
Murstenen

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf graungaard » 19. jul 2011, 10:30

Murstenen skrev:En mulig grund til at han er hoppet ud, kan vel også være, at hans steroide-kur er sat op til at have ham clean til en kamp i oktober, og han ved, at han vil blive bustet hvis han blir testet i september?

Bestemt også en mulighed.. Men jeg tror generalt bare ikke de kan enes.. ufc kan ikke og strikeforce kunne jo næsten ikke i forvejen
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf TheWulf » 19. jul 2011, 11:13

Lige skyde alle rygter ned.

http://mmajunkie.com/news/24461/white-o ... -heals.mma

(www.mmajunkie.com) today confirmed with UFC president Dana White that the Strikeforce heavyweight champion is still under contract with the promotion and will return to action when a nagging toe injury is healed.

"Sept. 10 was the date Showtime wants us to go, so it's the date we've got to go," White said. "It's unfortunate that Alistair is unavailable, but situations like this are why there are alternates in the tournament."

In addition to his duties as UFC boss, White is also a minority owner of Zuffa, LLC, the parent company of the UFC that recently acquired Strikeforce, as well.

Overeem today revealed on MMA Fighting's "The MMA Hour" that the promotion requested he return to action against Antonio "Bigfoot" Silva (16-2 MMA, 3-1 SF) on Sept. 10. However, the Dutch striker said he asked for more time and preferred an October booking.

With the company planning for a September event to host the promotion's heavyweight grand prix semifinal bouts, some obvious tension was built. Overeem said the company threatened his release even before today's official announcement.

"What's going to happen next, I don't know," Overeem told MMA Fighting. "I've had some threats of cutting me out of the tournament if I don't participate. I don't know if they're going to do it."

Overeem's publicly stated position was that the Sept. 10 date was too soon to return to action and that he needed time for a broken toe to heal.

However, MMAjunkie.com spoke with several sources who suggested Overeem may be posturing in hopes of better terms on a new contract. It's believed his current Strikeforce deal has just one fight remaining. However, White declined to comment on any potential ongoing negotiations.

According to the UFC boss, it's simple. Overeem is hurt, but the show must go on.

"Overeem is under contract, and when his pinky toe heals up, we'll get him another fight," White said.

Strikeforce brass today officially announced it will conduct an event on Sept. 10. However a location and venue have yet to be revealed.
TheWulf

Moderator
Moderator

Indlægaf TheMuss1986 » 19. jul 2011, 12:01

Super dårlig nyhed for Strikeforce's HW GP :thumbdown:
Ikke nok med at jeg havde Alistair Overeem som vinder af dét så tror jeg os at kampen mod Big Foot ville ha lagt godt til The Reem og blevet en underholdende kamp...
"You Can Buy Muscles but You Can't Buy Cojones"
TheMuss1986

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Nordjylland
Favorit Fighter: Alistair Overeem & Bas Rutten

Indlægaf TheWulf » 19. jul 2011, 12:55

Jeg håber det er fordi han kommer til UFC.
TheWulf

Moderator
Moderator

Indlægaf TheMuss1986 » 19. jul 2011, 13:30

TheWulf skrev:Jeg håber det er fordi han kommer til UFC.

hvorfor det? :)
mener du at UFC har mange bedre HW kæmpere at byde på, end han ville kunne kæmpe mod i Strikeforce?
- Werdum behøver han ik et få en part III med ovenpå Werdums forestilling og efterfølgende ynk men kampe mod Big Foot Silva, Barnett, Fedor og en Kharitonov III var bestemt kampe jeg gerne ville se

Cain er rigtig dygtig og det ku sikkert bli en spændende kamp men når alt kommer til alt er det vel begrænset hva Cain i virkeligheden har mødt, forstår ikke helt hans status som #1 derudover er der self mod JDS som jeg tror ku bli en endnu vildere og mer intens kamp
Senest rettet af TheMuss1986 19. jul 2011, 15:31, rettet i alt 1 gang.
TheMuss1986

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf TheWulf » 19. jul 2011, 13:40

Fordi jeg hellere vil se ham imod Mir, Lesnar, JDS og Cain. Tror faktisk de alle ville kunne give ham stor modstand - og slå ham - på den rigtige dag.
TheWulf

Moderator
Moderator

Indlægaf TheMuss1986 » 19. jul 2011, 13:56

TheWulf skrev:Fordi jeg hellere vil se ham imod Mir, Lesnar, JDS og Cain. Tror faktisk de alle ville kunne give ham stor modstand - og slå ham - på den rigtige dag.

Cain og især JDS ville bli rigtig spændende kampe... og sikkert meget jævnbyrdige men ka ikk se Mir ta den på nogen måde selvom om han er dygtig, er overbevist om at Brock ville bli KOét, mod både Carwin og Cain var hans standup underlegen og Alistair er betydeligt farligere
Senest rettet af TheMuss1986 19. jul 2011, 15:33, rettet i alt 1 gang.
TheMuss1986

Graduering på forum
Graduering på forum

Overeem ude af Strikeforce HW GP

Indlægaf kristoffer » 19. jul 2011, 14:27

TomViolence skrev:Damn, hvor stener. Hvad sker der for at de ikke kan enes?

Hvis Overeems eneste grund er tid til at hele og bliver klar, så må SF da lytte til ham. Det giver da ingen mening at de bare fjerner ham fra turneringen. Udover dét, så må de da også indse at det kommer til at koste seertal og popularitet. Uuuunderligt.

Umiddelbart kan jeg heller ikke se Silva mod Cormier blive særlig spændende. Gaaab... Er det ikke Cormier der er en relativ lille heavyweight, eller husker jeg forkert? I så fald er det et kæmpe mismatch.

Tror sagtens Cormier kan vinde denne kamp. Manden er OL medalist i brydning.
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf graungaard » 20. jul 2011, 08:49

kristoffer skrev:
TomViolence skrev:Damn, hvor stener. Hvad sker der for at de ikke kan enes?

Tror sagtens Cormier kan vinde denne kamp. Manden er OL medalist i brydning.

Som også kan kæmpe stående.. :D some what... flere af hans sejre er da på ko eller tko.. :D
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Næste

Tilbage til Strikeforce