Den bedste kamp nogensinde

Diskutér emner på tværs af forbund

Den bedste kamp nogensinde

Indlægaf PerN » 8. jan 2012, 00:06

Egentlig mærkeligt det ikke er kommet op før (medmindre det er), måske fordi det er ekstremt umuligt at svare på :D men hvad er den fedeste mma kamp du nogensinde har set? du må vælge EN kamp, no runners up, den ene kamp du måtte få med, på din ellers tomme bærbare, før du blev sat af på en øde ø med vand, mad og bærbar batterier til syv år.

Personligt ville jeg vælge Chuck Lidell vs Wanderlei Silva
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Odense
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Nate Diaz, Tyson, Buakaw Por Pramuk, Chuck L mf.

Re: Den bedste kamp nogensinde

Indlægaf a2zinck » 8. jan 2012, 00:38

Hmm, det er sgu svært at svare på. Umiddelbart er der ikke en enkelt kamp, der popper op som det ypperste.

En personlig favorit kunne meget vel være Ben Henderson vs. Anthony Pettis, som rummede alt, hvad hjertet begærer - og sluttede med den mest fantastiske detalje nogensinde. Jeg er en sucker for de hurtige, tekniske kæmpere og gulvkamp, der bølger frem og tilbage. Kampen er stadig forholdsvis ny, så den slår naturligvis ikke ud på affektionsskalaen, men det er nok den, jeg har set flest gange det seneste år. Den skal nok blive en klassiker med tiden.

:)
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf Weirdo » 8. jan 2012, 09:09

Det var da frygteligt som dette topic har fået mig til at tænke, jeg kan ikke vælge en! Jeg giver op :)
Brugeravatar
Weirdo

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf TheWulf » 8. jan 2012, 15:42

Jeg tilslutter mig Weirdo; jeg kan heller ikke vælge en. Dertil har jeg set alt for mange fede MMA-kampe.
TheWulf

Moderator
Moderator

Favorit Fighter: BJ Penn, Benson, Takanori Gomi

Indlægaf DavidA » 9. jan 2012, 10:03

Det er en spændende - og helt umulig - diskussion.

Nu har man jo en tendens til, at huske de seneste bedst (alzheimers-syndromet). Dan Henderson vs Shogun Rua, Anthony Pettis vs Ben Henderson mv.

Skulle jeg vælge én, så kunne pilen pege på Royce Gracie vs Kimo fra UFC3. Ikke fordi det er den bedste kamp nogensinde i sig selv (det er det ikke). Men fordi den kamp fik mine øjne op for MMA. Og for, hvor effektiv BJJ kan være (kampen ligger på Youtube, skulle man ikke have set den).

På samme måde har jeg det med Forrest Griffin vs Stephan Bonnar fra TUF1. Måske fordi det også var kampen, hvor jeg fik min kone "med på vognen". En perfekt kamp at introducere MMA på.
MMA: A sport for Hemmingways in a culture of Dr. Phils.
DavidA

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf PerN » 9. jan 2012, 14:46

Haha ja den er ikke fair. Jeg har selv set for mange kampe, til at kunne vælge. Lidell vs Silva er bare den første der popper op, hvis jeg tænker over det, den og Frank Shamrock vs Tito Ortiz, sjovt nok da jeg aldrig har været særlig stor fan af nogen af dem.

men det kunne blive et meget fedt fight bibliotek, hvis alle kunne vælge en :)

Jeg skal helt klart ha set den Ben Henderson kamp igen... husker kun ninja kicket :D
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf Desji » 9. jan 2012, 16:57

Tror sku også at jeg må tilslutte mig Anthony Pettis Mod Ben Henderson. Tror simpelthen aldrig jeg har set en kamp der på den måde var en 5 runders krig i ALLE gamets aspekter. Stående, i clinchen, på gulvet, og fysisk. Samtidigt bølgede den frem og tilbage på en meget dramatisk måde og blev afsluttet med et af de highlight moments vi alle elsker ved MMA.

Shogun vs. Machida 1 var den bedste stående MMA kamp jeg nogensinde har set, men er for evigt skændet af den latterlige dommerafgørelse, og så gik den aldrig på gulvet.

Lidt ældre bud kunne være:

Wanderlei vs. Rampage 1: Ekstra drama fordi det var om turneringstitlen, super fed kamp der også foregik i alle gamets aspekter, bølgede frem og tilbage og ledte til en brutal afslutning.
Desji

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Mikenta
Favorit Fighter: Mauricio "Shogun" Rua

Indlægaf Budhisten » 10. jan 2012, 00:58

Min helt personlige favorit er - Diaz vs Gomi, har du ikke set den så kom i gang :)

Af kampe i år kan nævnes, Bendo vs Guida (VILDT fed kamp) og begge kampe mellem Edgar og Maynard samt Aldo vs Hominick...

Er ikke så stor fan af Hendo vs Shogun som mange folk lader til at være - ja det var en skide spændende kamp og der blev vist kæmpe hjerter af begge fightere - men rent teknisk var det ikke en perle, og udmattelsen gjorde det lidt svært at se på i længden...
Budhisten

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Jose Aldo, Anderson Silva, JDS

Indlægaf TheWulf » 10. jan 2012, 01:15

Budhisten skrev:Min helt personlige favorit er - Diaz vs Gomi, har du ikke set den så kom i gang :)

Enig! Dem begge faktisk. Men især den første er for vanvittig.
TheWulf

Moderator
Moderator

Favorit Fighter: BJ Penn, Benson, Takanori Gomi

Indlægaf CripsBrizzle » 10. jan 2012, 15:59

Puha. Det er jo nærmest umuligt. Men jeg er faktisk enig med de kampe der er blevet nævnt i tråden.

Måske bortset fra shogun-hendo... Jeg forstår ikke helt hypen. Hvis jeg sammenligner de 30 minutter jeg så bendo-pettis med de 30 min jeg så shogun-hendo - var jeg langt mere underholdt i førstnævnte.
Jeg tror ikke jeg sad ned fra et minut inde i kampen, til slut (hvor jeg måske endda hoppede lidt og råbte). Hvorimod jeg faktisk sad rimelig roligt under shogun-hendo kampen. Det var da spændende med to legender der viste så meget hjerte, men årets bedste? All time bedste? No way!
CripsBrizzle

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: København N
Favorit Fighter: Nick Diaz, Thiago Alves, Anderson Silva, Jose Aldo

Indlægaf PerN » 10. jan 2012, 16:09

Wanderlei vs. Rampage 1

Uh det var sgu også et godt bud! Den husker jeg også som en kæmpe kamp. Begge kom fra lange streaks, Wanderlei var en freakin maskine på det tidspunkt, og Quinton nr. 1 til at slå ham, de var nok også de to største udenlandske navne, i Japan på det tidspunkt. Epic match up der leverede....

Diaz vs Gomi

Kunne spørge hvilken Diaz? men det er ligegyldigt, de er begge værdige :) men ok Nick var også dopet af Marihuana i sin, den slags præstationer klarer man ikke uden :box:

Er ikke så stor fan af Hendo vs Shogun som mange folk lader til at være

Er jeg heller ikke. Syntes det var en fed kamp, og fedt at se det match up, det havde jeg sgu ikke lige forventet at få lov at se. Men den bedste kamp i historien? ... tager du pis på mig?!?
Syntes den og Bonner vs Griffin er ekstremt overvurderede, på den anden side forstår jeg godt hvorfor.
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf Stilo84 » 11. jan 2012, 15:36

Nogle vil måske kalde den kedelig, fordi den var så ensidig, men for mig er Silva vs sonnen en af de bedste kampe nogensinde - en sindssyg aggressiv wrestler smadrer løs på silva langt ind i femte runde, som ingen anden har været i nærheden af at gøre før, alt håb er ude (for os silva fans) og så trækker han alligevel en submission sejr hjem - den mest nervepirrende kamp, jeg har set
Stilo84

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Machida, A. Silva, JDS, Swanson, Pyle,

Indlægaf kristoffer » 11. jan 2012, 15:58

Stilo84 skrev:Nogle vil måske kalde den kedelig, fordi den var så ensidig, men for mig er Silva vs sonnen en af de bedste kampe nogensinde - en sindssyg aggressiv wrestler smadrer løs på silva langt ind i femte runde, som ingen anden har været i nærheden af at gøre før, alt håb er ude (for os silva fans) og så trækker han alligevel en submission sejr hjem - den mest nervepirrende kamp, jeg har set

Jeg er faktisk enig! Den kamp glemmer jeg aldrig. :rock:
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf The Kid » 11. jan 2012, 17:29

kristoffer skrev:
Stilo84 skrev:Nogle vil måske kalde den kedelig, fordi den var så ensidig, men for mig er Silva vs sonnen en af de bedste kampe nogensinde - en sindssyg aggressiv wrestler smadrer løs på silva langt ind i femte runde, som ingen anden har været i nærheden af at gøre før, alt håb er ude (for os silva fans) og så trækker han alligevel en submission sejr hjem - den mest nervepirrende kamp, jeg har set

Jeg er faktisk enig! Den kamp glemmer jeg aldrig. :rock:

Heller ikke her! FED Kamp :box:
I CAN DO ALL THINGS THROUGH CHRIST WHO STRENGTHENS ME.

Billede

PHILIPPIANS 4:13
Brugeravatar
The Kid

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Hjørring
Favorit Fighter: JBJ - A. Silva - M. Kampmann - Aldo - U. Faber

Næste

Tilbage til MMA Generelt