Steroider i MMA

Diskutér emner på tværs af forbund

Steroider i MMA

Indlægaf a2zinck » 12. jun 2010, 09:56

For nyligt indrømmede legenden Ken Shamrock et storstilet brug af steroider, og andre, såsom Overeem, er under konstant mistanke for lignende.

Hvor stort tror I, problemet er i den professionelle MMA verden?

Billede

"Absolutely."

That was Ken Shamrock's answer to HDNet's Mike Straka's question of whether the UFC Hall of Famer ever used steroids.

"The (former) World's Most Dangerous Man" added the following:

"They want home runs, baby. They want people jacking them out of the park. But then when they find out about it they want to stick their heads in the sand and say, 'How bad, that was stupid, you're crazy, don't let him in the hall of fame.' It's like let's point the finger... Nobody wants to take responsibility, but everyone wants to see it... It's like going to the grocery store. It's that easy. It's that simple."

Billede
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Re: Steroider i MMA

Indlægaf Danielsen » 12. jun 2010, 11:28

a2zinck skrev:Hvor stort tror I, problemet er i den professionelle MMA verden?

Tror ikke du kan finde mange Professionelle MMA kæmpere der IKKE har taget en form for steorider, om det så er Anabole eller Stanozolol, eller hvad nu de forskellige tager, så tror jeg du kan bide dig sikker på, at ALLE har taget en eller anden form for det..

Spoiler: Vis
Selvfølgelig ikke Ricardo Almeida <3
Danielsen

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Silkeborg, Danmark
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Ricardo Almeida & Josh Koscheck

Indlægaf a2zinck » 12. jun 2010, 11:39

Hvis det er så udbredt, som du beskriver, så er der jo noget galt med kontrolsystemet.

http://mmajunkie.com/news/19504/ufc-114-drug-tests-come-back-clean.mma
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Indlægaf Danielsen » 12. jun 2010, 12:06

a2zinck skrev:Hvis det er så udbredt, som du beskriver, så er der jo noget galt med kontrolsystemet

Jeg skriver ikke at de alle sammen bruger det nu, siger at de sikkert alle sammen har prøvet det på et tidspunkt, hvilket kan have været i en meget ung alder ;)
Danielsen

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Silkeborg, Danmark
Favorit Fighter: Ricardo Almeida & Josh Koscheck

Indlægaf Krøyer » 13. jun 2010, 22:27

Danielsen skrev:Jeg skriver ikke at de alle sammen bruger det nu, siger at de sikkert alle sammen har prøvet det på et tidspunkt, hvilket kan have været i en meget ung alder ;)

Hvor har du dine bange anelser fra?

Må sgu indrømme jeg på intet tidspunkt har været specielt imponeret over Ken Shamrock, og har hele tiden syntes at han kom lidt "let-tjent" til status som legende - og hans udtalelser i forbindelse med ovenstående får mig ikke til at være mere imponeret over ham. Det er altså nærmest alle andres skyld, at HAN har taget steroider? Fantastisk argument. Få bare ham hevet ud af Hall of Fame for min skyld.

Steroider i MMA generelt? Aner ikke niveauet, men er da givetvis nok noget man skal være på vagt overfor, og holde fast i en god mængde drug-tests. Er det ikke relativt nemt at bevise brugen af den type af drugs som kan være interessant for MMA-fighters? Har ladet mig fortælle at blod-dopingen som vi kender fra cykelsporten, i sin grundform skulle være ganske vanskelig at afsløre, men ved slet ikke om den type doping vil være interessant for MMA-udøvere? Ved slet ikke nok om det, men synes absolut det er et spændende emne. Man skulle jo tro (og håbe), at de kunne blive skræmt fra det, ved at se hvilken troværdighed det har givet netop cykelsporten, men det er nok et spinkelt håb.
Brugeravatar
Krøyer

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Martin Kampmann

Indlægaf Ryom » 18. jun 2010, 20:16

Jeg forholder mig passiv indtil der kommer noget statistik på området, der må jo kunne laves en måling på hvor mange dopingdømte der er pr. stævne, altså de større stævner. Det andet er jo bare spekulationer der egentligt kun sviner atleter uberettiget til.
Ryom

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Aalborg
Favorit Fighter: Fedor, Velasquez, BJ Penn, Dominick Cruz

Indlægaf lamotta » 19. jun 2010, 15:04

Ryom skrev:Jeg forholder mig passiv indtil der kommer noget statistik på området, der må jo kunne laves en måling på hvor mange dopingdømte der er pr. stævne, altså de større stævner. Det andet er jo bare spekulationer der egentligt kun sviner atleter uberettiget til.

Well spoken.. Og tillykke med dit nye bælte herinde ;)

Ja, nogle fighers er blevet store på mistænksomt kort tid - men derfor skal de ikke gøres skyldige i at tage steroider før andet er bevist.
Brugeravatar
lamotta

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Kolding
Har takket: 1 gang
Favorit Fighter: Lyoto Machida

Indlægaf PerN » 25. jun 2010, 14:27

Tror ikke du kan finde mange Professionelle MMA kæmpere der IKKE har taget en form for steorider, om det så er Anabole eller Stanozolol, eller hvad nu de forskellige tager, så tror jeg du kan bide dig sikker på, at ALLE har taget en eller anden form for det..

Det syntes jeg sgu ikke er ok at sige, du anklager rigtig mange mennesker uden belæg der.

+1 Ryom
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Odense
Favorit Fighter: Nate Diaz, Tyson, Buakaw Por Pramuk, Chuck L mf.

Indlægaf a2zinck » 15. aug 2010, 11:13

Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Indlægaf kristoffer » 15. aug 2010, 12:42

Ikke godt. Carwin ligner også én der har fået lidt "juice". Det samme gør Brock...
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf Shogunn » 15. aug 2010, 14:21

uhh det var sgu ikk så godt
Shogunn

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Greve
Favorit Fighter: Mauricio Shogun Rua

Indlægaf Henry » 17. aug 2010, 14:18

Jeg er 1.84 høj og vejer 71 kg og jeg kan sagtens tage 9 kg på, på et par måneder det er ikke noget problem. Det er jo en livsstil, og hvis du lever af at kæmpe kommer kiloerne hurtigere! Desuden skal kiloene også sidde ordentlig så en enorm vægtøgning på kort tid kan ikke være brugbart i en sport som mma. Jeg tvivler på at det sker tit i de lavere vægtklasser, men det skulle ikke undre mig, at det skete i heavyweight. Men igen doping er meget almindeligt i professionelle konkurrence sportsgrene så hvorfor ikke i mma? :thumbdown:
Henry

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf PerN » 25. aug 2010, 15:43

Doping kan jo være meget andet end store muskler, så det er ikke nødvendigvis ensbetydende med en vægt øgning. Cykelrytterne blev jo ikke ekstremt store, de fik bare en usædvanlig udholdenhed, det må være brugbart i mma.

Tror det var på joe rogans pod cast jeg hørte nogen (eddie bravo?) sige, at det er at problem man kun tester fighterne op til kamp, da de har lange pauser mellem kampe og god mulighed for at dope sig der.
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Odense
Favorit Fighter: Nate Diaz, Tyson, Buakaw Por Pramuk, Chuck L mf.

Indlægaf a2zinck » 9. sep 2010, 08:03

Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Næste

Tilbage til MMA Generelt