UFC [Generelt]

The Ultimate Fighting Championship

UFC [Generelt]

Indlægaf SonnyP » 25. feb 2011, 15:42

Hvad med at samle de mange kommentarer om forskellige UFC-emner i én tråd??
Det kan både være kommentarer om merging af WEC og UFC, UFC cuts og anden udvikling.

Jeg har længe tænkt over situationen omkring titleshots de forskellige vægtklasser. Måske har der altid været situationer hvor flere fightere i samme vægtklasse har været overset eller holdt hen.
Jeg tænker at Dana White snart får rigtig travlt med at få uddelt alle de titleshots som der efterhånden skal uddeles. Men han er presset på hvor lang tid han kan holde folk hen.

Lightweight: Jim Miller, Sotiropoulos, Guillard, Clay Guida og Pettis. Er det overhovedet fair at give Maynard en ny chance når han tabte og der er mange der står i kø.

Welterweight: Jon Fitch har ventet længe på sin chance og skal vente på GSP vs Shields og evt superfighten GSP vs Sliva

Middleweight: Okami troede han endelig skulle have et titleshot, men skal sandsynligvis vente på GSP vs Silva

Light Heavyweight: Rashad Evans skal have et nyt titleshot når han kommer over skaden.

Heavyweight: d. 11 juni vil Junior Dos Santos have ventet 10 måneder på sit titleshot.

I øvrigt synes jeg ikke umiddelbart vi har fået flere UFC-stævner i år, selvom Dana White lovede det i forbindelse med WEC og UFC blev slået sammen
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Tank Abbott, GSP

Re: UFC diskussion

Indlægaf Ryom » 25. feb 2011, 16:09

Tror det bliver en meget spredt tråd, men vi kan da gøre forsøget!

Mht. Lightweight så var det jo en draw, hvorfor jeg synes det er helt fair. Nu ser vi jo hvordan det ender mellem Guida og Pettis her snart og om Soto kan klare Siver!
Ryom

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Aalborg
Favorit Fighter: Fedor, Velasquez, BJ Penn, Dominick Cruz

Indlægaf Ronni-Bravo » 25. feb 2011, 16:28

Maynard tabte da ikke. Det blev en draw, så jeg synes faktisk, det er okay mMed en rematch.
Mht. GSP vs Sliva, så har både Dana og GSP sagt, at HVIS GSP rykker op i vægtklasse, bliver han oppe i den vægtklasse.
Og ja jeg er også lidt skuffet over, at vi ikke har fået flere kampe efter sammenlægningen.
Brugeravatar
Ronni-Bravo

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Fyn
Favorit Fighter: Dos Santos, jose Aldo, Jones & Joe Lauzon

Indlægaf a2zinck » 25. feb 2011, 16:30

Ronni-Bravo skrev:
Mht. GSP vs Sliva, så har både Dana og GSP sagt, at HVIS GSP rykker op i vægtklasse, bliver han oppe i den vægtklasse.

På den anden side er det ikke sikkert, at kampen vil finde sted i MW. Anderson citatet fra forleden indikerede en catch weight.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf SonnyP » 25. feb 2011, 16:33

Ja det blev naturligvis en draw. Tak for rettelsen

Jeg tænker at der er en del emnetråde som kan blive glemt når de ikke lige er aktuelle. Så kan vi samle folks tanker og holdninger her i en tråd. Det er samme princip som man bruger i et dansk NFL-forum jeg følger, hvor man samler de fleste emner i to generelle tråde. Synes det skulle prøves.
http://www.armleg.com/footballforum/vie ... tballforum

Ang. Maynard vs Edgar III, så er jeg noget splittet omkring den rematch. Dommernes scores kan helt klart diskuteres - det var i hvert fald ikke klart at Edgar forsvarede bæltet. Men Maynard vandt heller ikke bæltet klart, og så må den næste i køen have chancen. Og så er der særligt mange contendere lige nu i Lightweight.

I stedet mener jeg Sotiropoulos skulle have mødt Edgar i næste kamp i stedet for en ny chance til Maynard. Så kunne Maynard få en kamp mod Pettis og Guida en kamp mod Guillard.

Dana White har lovet Pettis et titleshot, men det får han vel ikke hvis han taber til Guida?
Senest rettet af SonnyP 26. feb 2011, 08:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf Budhisten » 26. feb 2011, 00:26

Vil nu helst se Pettis (Hvis han vinder i morgen!) få det næste shot (Efter Edgar vs Maynard III, bliver helt vild bare ved at tænke på runde 9-13 hehe) mens Soti og Guillard kæmper om #1 contender status.

Hvis Guida vinder over Pettis vil jeg gerne se Soti få chancen mod champen og Guillard vs Pettis bare for underholdningens skyld :)
Budhisten

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Jose Aldo, Anderson Silva, JDS

Indlægaf Ronni-Bravo » 26. feb 2011, 13:51

SonnyP skrev:Ja det blev naturligvis en draw. Tak for rettelsen

Jeg tænker at der er en del emnetråde som kan blive glemt når de ikke lige er aktuelle. Så kan vi samle folks tanker og holdninger her i en tråd. Det er samme princip som man bruger i et dansk NFL-forum jeg følger, hvor man samler de fleste emner i to generelle tråde. Synes det skulle prøves.
http://www.armleg.com/footballforum/vie ... tballforum

Ang. Maynard vs Edgar III, så er jeg noget splittet omkring den rematch. Dommernes scores kan helt klart diskuteres - det var i hvert fald ikke klart at Edgar forsvarede bæltet. Men Maynard vandt heller ikke bæltet klart, og så må den næste i køen have chancen. Og så er der særligt mange contendere lige nu i Lightweight.

I stedet mener jeg Sotiropoulos skulle have mødt Edgar i næste kamp i stedet for en ny chance til Maynard. Så kunne Maynard få en kamp mod Pettis og Guida en kamp mod Guillard.

Dana White har lovet Pettis et titleshot, men det får han vel ikke hvis han taber til Guida?

Dana svarer på nogen af dine spørgsmål der. :)

Jeg er enig i, Maynard vs Edgar resultatet kan diskuteres. Men så kan vi jo begynde, at diskutere alle kampe, der går hele vejen.
Brugeravatar
Ronni-Bravo

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf SonnyP » 26. feb 2011, 16:11

Jep, har godt set det interview. Fedt at DW anerkender at Okami skal have et shot, at Sotiropoulos og Fitch er contenders og at der er loadet i Lightweight.

Ærgerligt at vi ikke næppe ser Fedor i UFC, men han har nok heller ikke niveauet mere.
Ronni-Bravo skrev:Jeg er enig i, Maynard vs Edgar resultatet kan diskuteres. Men så kan vi jo begynde, at diskutere alle kampe, der går hele vejen.

Jeg taler om championship rematches, ikke alle kampe med kontroversielle dommerstemmer.
Skal Maynard have en rematch når han ikke 'vandt' bæltet og der står mange legitime contenders og venter?
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf Ronni-Bravo » 28. feb 2011, 13:01

SonnyP skrev:
Ronni-Bravo skrev:Jeg er enig i, Maynard vs Edgar resultatet kan diskuteres. Men så kan vi jo begynde, at diskutere alle kampe, der går hele vejen.

Jeg taler om championship rematches, ikke alle kampe med kontroversielle dommerstemmer.
Skal Maynard have en rematch når han ikke 'vandt' bæltet og der står mange legitime contenders og venter?

Jeg synes, det er det eneste rigtige, når det blev en draw :)
Brugeravatar
Ronni-Bravo

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf graungaard » 28. feb 2011, 13:38

SonnyP skrev:
Ronni-Bravo skrev:
Jeg er enig i, Maynard vs Edgar resultatet kan diskuteres. Men så kan vi jo begynde, at diskutere alle kampe, der går hele vejen.

Jeg synes, det er det eneste rigtige, når det blev en draw

Helt enig her....
Chuck Norris can kill 2 stones with 1 bird...
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Vejle
Favorit Fighter: Martin Kampmann. Ole B laursen

Indlægaf SonnyP » 28. feb 2011, 20:52

Jeg syntes der stod flere på spring til et titleshot. Sotiropoulos tabte godt nok, men vinderen af Guida vs Pettis samt Jim Miller er de næste i køen.

Jeg er nok lidt biased, men jeg vil virkelig hellere ville se nye udfordringer for Frank Edgar. Først to fights mod BJ Penn og så to mod Gray Maynard. Men det er nok alligevel rimeligt med de rematches.

Jeg vil især gerne se Edgar vs Miller
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf Ronni-Bravo » 1. mar 2011, 10:42

SonnyP skrev:Jeg syntes der stod flere på spring til et titleshot. Sotiropoulos tabte godt nok, men vinderen af Guida vs Pettis samt Jim Miller er de næste i køen.

Jeg er nok lidt biased, men jeg vil virkelig hellere ville se nye udfordringer for Frank Edgar. Først to fights mod BJ Penn og så to mod Gray Maynard. Men det er nok alligevel rimeligt med de rematches.

Jeg vil især gerne se Edgar vs Miller

Jamen sådan er det jo, når man er contender :)
Brugeravatar
Ronni-Bravo

Graduering på forum
Graduering på forum

Indlægaf a2zinck » 1. mar 2011, 15:48

Jeg er enig i, at det er et problem med rematches, når der er så mange contenders - hvilket til en vis grad skyldes sammenlægningen med WEC. Det må derfor være UFC's ansvar at få afviklet disse rematches hurtigst muligt, således at "lovede" contenders som Pettis ikke skal risikere at tabe deres position eller vente et halvt år mere.

Dana White lovede som sagt flere events, men det er endnu ikke noget, vi har mærket til. I stedet har vi mistet et af de mest underholdende forbund i WEC. Når vægtklasser er SÅ stacked, må forbundet jo bare køre på og få afviklet kampene - naturligvis i overensstemmelse med karantæner etc. Der har været mange fine ord om UFC's eksplosive ekspansion, men det er jo bare tom snak, når der ikke sker mere end tidligere.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf graungaard » 1. mar 2011, 15:57

Der jo heller ingen der siger at de flere stæver ikke også begynder at komme hen af vejen..
Chuck Norris can kill 2 stones with 1 bird...
Brugeravatar
graungaard

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Vejle
Favorit Fighter: Martin Kampmann. Ole B laursen

Næste

Tilbage til UFC