Favoritter, og det modsatte!

The Ultimate Fighting Championship

Favoritter, og det modsatte!

Indlægaf m1chelsen » 14. okt 2010, 13:42

Ja, bare for the fun of it, ville jeg da lige høre hvem jeres favoritter er i UFC, og hvem i overhovedet ikke bryder jer om.

For mit vedkommende kan jeg da næsvne at jeg kan brække mig over Anderson Silva, da jeg sys han har sådan en mega irreterende "her kommer jeg" attityde. Sys det var mega fryd at han blev sat nogenlunde på plads i UFC 117.

Josh Koscheck er også bare sådan en type jeg ikke gider. Han virker så lumsk.

Jeg er mere til typer som Randy Courture, som er ydmyge, og kan finde ud af at hilse pænt på modstanderen, samt ønske ham tillykke bagefter hvis det viser sig at han vinder.

Så holder jeg self også med THE HITMAN fordi han er DK :D
Billede
Tjek bloggen ud her: http://www.mmating.blogspot.com
Brugeravatar
m1chelsen

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Frank Mir, Bones, BJ Penn

Re: Favoritter, og det modsatte!

Indlægaf Krøyer » 14. okt 2010, 16:25

He he, det er jo nok en tråd der kan give anledning til lidt uenighed, men det er jo simpelthen bare smag og behag.

Er helt enig i Martin Kampmann - synes det er fantastisk at vi har en dansker med, som samtidig er pisse-dygtig. Synes han er dybt overset herhjemme i den alm. sportspresse, selv om der da var lidt små-omtale ved hans fantastiske bedrift sidste gang mod Thiago.

Derudover kan jeg godt li' Bisping. Både for hans kampstil og attitude. Synes også at en som Diego Sanchez har været god underholdning, selv om det virker som om han har mistet grebet lidt - minder mig af en eller anden grund en lille smule om Prince Naseem i hans storhedstid. Derudover er Chuck Liddell og Jon Jones også på min favoritliste. Kan måske godt li' at de har en lille smule mere kant end Couture, selv om han helt sikkert også er en legende som er nem at holde af. Var faktisk også glad for Tito Ortiz i hans tidlige dage - der var en vis overlegenhed jeg ikke kunne stå for.

Kan ligesom dig heller ikke klare Koscheck ret godt. Roy Nelson er virkelig heller ikke min kop te - var ved at gå ud af mit gode skind da han var med i TUF, han er simpelthen så kedelig at se på. Til denne don't like-liste kan tilføjes Clay Guida, Matt Serra og givetvis flere andre. Helt perifert kan nævnes Junie Browning (hvis nogen da kan huske ham fra TUF 8) som bare var direkte uintelligent og i mine øjne gav et tåbeligt billede af MMA-fightere.
Brugeravatar
Krøyer

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Martin Kampmann

Indlægaf kristoffer » 14. okt 2010, 16:32

Jeg elsker at se Anderson Silva og GSP kæmpe! Machida er jeg også ret sej. Derudover har folk med en Judo baggrund en speciel plads hos mig. Faktisk vil jeg sige at dem der har en baggrund i en klassisk kampsport ofte er spændende at følge.
Ohh yeah så er der selvfølgelig også mega talentet Jon Bones! :D

Jeg kan ikke udstå Koshcheck og synes også Randy Couture er MEGA kedelig.

Men min all time favorite er....FEDOR! Ingen over. :mrgreen:

Helt klart også Martin Kampmann. Fedt med en dansk i UFC og én af mine venner er barddomsven med ham, så har været til nogle fester og andet med Martin. Rigtig fin fyr. Jeg trænede også på et tidspunkt i Coleserum Aarhus og her undervister Martin i MMA. Jeg nåede faktisk også at være til et enkelt "Battle of Copenhagen" med ham. Hvor jeg vandt en grapling kamp og Martin vandt en Shoot Fighting kamp.
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf kristoffer » 14. okt 2010, 16:43

Og for resten. Jeg er heller ikke særlig glad for Brock Lesnar uden for ringen. Han er også lidt kedelig indenfor ringen.
So we're throwing spinning shit now?!
Træner i FMMA.dk
Brugeravatar
kristoffer

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Frederikshavn
Favorit Fighter: Martin, Andy, Roger Gracie, JDS, Machida, Aldo

Indlægaf m1chelsen » 14. okt 2010, 18:03

Jeg er ikke så meget inde i UFC, og MMA generalt, finder det dog bare meget facinerende at kigge på, men med min beskedne MMA kundskaber, er der alligevel nogle kæmpere som bar eved hjælp af deres attityde og væremåde, er stemplet som nogle ækle personer i mine øjne :P Så det er ikke så meget med om de er gode kæmpere, men mere den måde de præsentere sig selv på. Silva har i nogle kampe direkte latterliggjort og hvis ringeagt for andre kæmpere, og derfor bryder jeg mig ikke om ham :P
Billede
Tjek bloggen ud her: http://www.mmating.blogspot.com
Brugeravatar
m1chelsen

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Sønderborg
Favorit Fighter: Frank Mir, Bones, BJ Penn

Indlægaf a2zinck » 15. okt 2010, 01:45

Puha, der er (heldigvis) mange mange favoritter. :P

Big Nog har den fedeste indstilling og forholder sig altid ydmyg overfor alle, han møder. Desværre er det ikke gået ham så godt på det seneste. Maia og Dos Santos er også cool. Generelt har jeg nok en forkærlighed for de brazilianske BJJ folk. Og Fedor, naturligvis. Af mindre selvudslettende personligheder vil jeg altid roote for BJ Penn og Rampage.

For fremtiden:
Jon Jones, Oliveira, Joe Lauzon, Hathaway, (Pettis), Dunham, MacDonald, Struve.

No me like:
Mir, Koscheck, Rashad, Lesnar, Swick, Herman og andre ligegyldige TUF kæmpere i UFC. Desuden hader jeg lay'n pray wrestlere, som jagter point uden at gå efter afslutning. :evil:
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Indlægaf SonnyP » 15. okt 2010, 11:27

Det er virkelig fedt når Anderson, GSP, Bones eller Shogun stille og roligt nakker modstanderen teknisk, men hvor de også tydeligt vinder den mentale kamp, og modstanderen langsomt mister troen på sin chance.

Fedor er også fed fordi han er så aggressiv (og overlegen)

Holder også med de mere sympatiske fightere, men elsker alligevel trash talk op til kampen.
Optakter som den mellem Rashad og Rampage var genial underholdning med, i mine øjne, to store usympatiske egoer.

Af ikke-aktive fightere er Tank Abbotts kampe mega god underholdning.
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Tank Abbott, GSP

Indlægaf Krøyer » 15. okt 2010, 11:34

SonnyP skrev:Af ikke-aktive fightere er Tank Abbotts kampe mega god underholdning.

Men hold da kæft hvor har han fremstået uintelligent som medkommentator, da han fik den ære under nogle af de tidligere UFCs. Må indrømme jeg frydede mig lidt da MMA-sporten udviklede sig og Tank Abbott stod stille.
Brugeravatar
Krøyer

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Martin Kampmann

Indlægaf SonnyP » 15. okt 2010, 13:23

Krøyer skrev:
SonnyP skrev:Af ikke-aktive fightere er Tank Abbotts kampe mega god underholdning.

Men hold da kæft hvor har han fremstået uintelligent som medkommentator, da han fik den ære under nogle af de tidligere UFCs. Må indrømme jeg frydede mig lidt da MMA-sporten udviklede sig og Tank Abbott stod stille.

Enig, han skal ikke åbne munden for meget. Han er egentlig uintelligent og indbegrebet af UFCs opstart hvor det mere lignede barslagsmål. Når man bliver træt af lange wrestlingkampe, er det dog utroligt befriende at se fx Tank mod Kimbo. Det er en nice kamp, og Tanks kampe er generelt korte og blottet for defence!

Udviklingen var tydelig da Frank Mir submittede Tank meget hurtigt, og det er egentlig også godt nok at man ikke kan vinde i UFC med en gameplan, der bare går ud på at punche vildt i flæng.
Brugeravatar
SonnyP

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Tank Abbott, GSP

Indlægaf Budhisten » 25. okt 2010, 22:01

Mine personlige favoritter... Jose Aldo, Machida, Anderson Silva, JDS osv... Stort set alle medlemmerne af BlackHouse MMA (Det hentyder min signatur også lidt til) men har dog også en kæmpe favorit der udover...

Chris Leben, og ja, jeg ved han har været taget for steroider og anholdt for at køre fuld... Men manden har jo det største hjerte i hele MMA-verden og den mest solide kæbe jeg nogensinde har set (Udover Korean Zombie i WEC) :)
Budhisten

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Jose Aldo, Anderson Silva, JDS

Indlægaf Ryom » 26. okt 2010, 11:14

Bliver nødt til at komme med en kommentar til Lebens jaw, den er jo stadig på baby stadiet i forhold til Mark Hunt!
Ryom

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Aalborg
Favorit Fighter: Fedor, Velasquez, BJ Penn, Dominick Cruz

Indlægaf Budhisten » 26. okt 2010, 16:02

Mark Hunt er udenfor kategori, det gælder simpelthen ikke :P hehe
Budhisten

Graduering på forum
Graduering på forum

Favorit Fighter: Jose Aldo, Anderson Silva, JDS

Indlægaf lamotta » 26. okt 2010, 17:42

Denne tråd kunne godt blive rigtig grim. Alle har jo på en eller måde følelser for 'deres' kæmpere.. Jeg tør nu godt alligevel, selvom det er svært. Der er mange favoritter!

Én af de første fighters jeg stiftede bekendtskab med, da jeg begyndte at interessere mig for MMA, var Lyoto Machida. Det er muligvis også derfor, jeg har en forkærlighed for hans måde at kæmpe på, hans attitude og hans måde at være et forbillede for MMA udadtil. My #1 :clap:

Jeg har det lidt på samme måde med BJ Penn - han er bare næsten for perfekt. Desværre virker det lidt som om, han har mistet koncentrationen på det sidste. Han vinder kun, når han 'gider'.

GSP er bestemt også i top 10.. Måske mest fordi han er så suveræn. :D Han skal bare passe på med at blive for kedelig.

Fedor er nærmest en selvfølge. Han er verdens bedste kæmper, og så'n er det bar'!

Al respekt for Anderson Silva og hans kampsport. Nul respekt for hans måde at opføre sig på!

De rigtig kedelige: Randy Couture, Jake Sheilds, Brock Lesnar, al lay 'n' pray.
De rigtig slemme: Josh Koscheck, Ken Shamrock, Chris Leben, Diego Sanchez.
Brugeravatar
lamotta

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Kolding
Har takket: 1 gang
Favorit Fighter: Lyoto Machida

Indlægaf PerN » 27. okt 2010, 20:45

hmmm svært men mit bud:

Dem jeg gerne ville opføre mig som, hvis jeg var fighter: Chuck Lidell, Mirco Crocop, Fedor, GSP, Couture... stor respekt til dem

Dem jeg godt kan li fordi de bare er underholdende: Dias brødrene, Matt Serra, Chael Sonnen (gogo flamewar gadget), Thiago Silva, Nogen gange Forest Griffin

Dem jeg af uvisse årsager bare har svært ved at klare: Steffan Bonner, BJ Penn, C.B. Dollaway, Clay Guida, Nogen gange Forest Griffin lol
PerN

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Odense
Favorit Fighter: Nate Diaz, Tyson, Buakaw Por Pramuk, Chuck L mf.

Næste

Tilbage til UFC