[POST] UFC 191: Johnson vs. Dodson II

The Ultimate Fighting Championship

[POST] UFC 191: Johnson vs. Dodson II

Indlægaf a2zinck » 22. aug 2015, 12:46

Diskutér UFC 191 i denne tråd.

Denne event finder sted d. 5. september, 2015 i Las Vegas, USA.

MAIN CARD (Pay-per-view, 10 p.m. ET)
Demetrious Johnson vs. John Dodson - for flyweight title
Andrei Arlovski vs. Frank Mir
Anthony Johnson vs. Jimi Manuwa
Corey Anderson vs. Jan Blachowicz
Alex Chambers vs. Paige VanZant

PRELIMINARY CARD (FOX Sports 1, 8 p.m. ET)
Paul Felder vs. Ross Pearson
John Lineker vs. Francisco Rivera
Jessica Andrade vs. Raquel Pennington
Clay Collard vs. Tiago Trator

PRELIMINARY CARD (UFC Fight Pass, 7 p.m. ET)
Joe Riggs vs. Ron Stallings
Nazareno Malegarie vs. Joaquim Silva
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 0 gang
Blevet takket: 1 gang
Favorit Fighter: Cigano, Baby Jay, Benson, The Spider

Dette er første indlæg i tråden

Re: UFC 191: Johnson vs. Dodson II

Indlægaf a2zinck » 22. aug 2015, 13:21

Konkurrencemæssigt et lidt tyndt PPV, hvor både Rumble og Arlovski må forventes at køre deres modstandere over. Man skal dog ikke undervurdere en træt og gammel Mir, som nu har vundet de seneste 2 via KO. Manuwa har jeg aldrig haft den store fidus til, men han har ikke desto mindre en ordentlig røvfuld KOs på niveauet under de bedste.

Mighty Mouse kampen bliver god, tror jeg. Deres første opgør var vanvittigt spændende, og det blir vel ikke meget større i denne vægtklasse, hvor Benavidez og McCall også vil kunne generere lidt opmærksomhed?

Ellers blir det godt at se Felder i en teknisk kamp mod Pearson, men britten er på dybt vand her. Denne havde IMO passet bedre ind på hovedkortet end Corey Anderson/Blachowicz.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Indlægaf F.S.B. » 22. aug 2015, 19:07

Pånær allerførste kamp er jeg minimum småinteresseret i alle kampene på kortet, så jeg glæder mig. Jeg ville ikke blive overrasket hvis Arlovski kørte Mir over, men jeg ville heller ikke blive overrasket hvis det modsatte skete. Jeg synes det ligner et toss-up. Begge har set farlige ud i deres to sidste kampe, men selvom Mir har været uimponerende i en lang periode inden de sejre, hvor Arlovski stablede en B-league winning streak sammen, så så Arlovski altså også virkelig sølle ud i sit UFC return mod Schaub, som jeg har svært ved at se på som en sejr der betyder noget.
Brugeravatar
F.S.B.

Graduering på forum
Graduering på forum

Geografisk sted: Ama'r
Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: Sakuraba, CM Punk

Indlægaf a2zinck » 4. sep 2015, 07:55

Trods et par gode matchups, så har jeg lidt svært ved at komme i rette stemning til dette kort.

Måske der skal smides et par bets for at gøre det mere interessant. Der er eks. okay odds på Arlovski via KO i 1., mens Dodson via KO giver pengene 7,5 gange igen.

Paige VanZant thinks women in her division with 'masculine physiques' are on PEDs

Ellers er jeg (allerede) ved at være træt af VanZant. UFC prøver lige hårdt nok på at køre hendes kønne fjæs i stilling, og de skal passe på, hun ikke blir overeksponeret. Chambers ligner en overkommelig modstander.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Re: [POST] UFC 191: Johnson vs. Dodson II

Indlægaf a2zinck » 10. sep 2015, 14:35

Damn, Rumble lignede en mand, der skulle af med nogle frustrationer - og det gik så ud over Manuwa, som bare ikke kan være med mod de bedste. Det blir spændende at se, hvem Rumble nu får lov at møde. Mon ikke det blir Glover, når han er færdig med Cummins.

Hvorfor sammenligner man Rousey og vanZant? Jeg har svært ved at se ligheden, men det var da en fin armbar, Paige hev hjem.
Brugeravatar
a2zinck

Moderator
Moderator

Re: [POST] UFC 191: Johnson vs. Dodson II

Indlægaf KoreaNinja » 11. sep 2015, 18:50

a2zinck skrev:Damn, Rumble lignede en mand, der skulle af med nogle frustrationer - og det gik så ud over Manuwa, som bare ikke kan være med mod de bedste. Det blir spændende at se, hvem Rumble nu får lov at møde. Mon ikke det blir Glover, når han er færdig med Cummins.

Hvorfor sammenligner man Rousey og vanZant? Jeg har svært ved at se ligheden, men det var da en fin armbar, Paige hev hjem.

Fordi UFC gerne vil sælge hende. Hun er jo langt fra så teknisk dygtig som UFC gerne ville have hende til at være. Eller atletisk for den sags skyld. Hun er gritty og sikkert en kæmper i hjertet samt masser af plads til at udvikle sig i. Men folk som Claudia Gadelha, Joanna, Tecia Torres, Rose Nanamjsefkjbj og nogle af de øst europæiske kvinder vil hun få vanvittigt svært ved.
KoreaNinja

Graduering på forum
Graduering på forum

Blevet takket: 0 gang
Favorit Fighter: BJ Penn!

Tilbage til UFC